کشتار در زمان ظهور امام عصر (عج)

Killing at the time of the advent of Imam Asr (as)

By Habibollah Ahmadi

در قیام حضرت مهدی کشتار جمعی رخ نمی دهد، حتی می توان این نکته را مطرح کرد که در آن قیام یک نفر هم کشته نمی شود

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید، استاد حبیب الله احمدی در اجلاسیه عمومی نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با موضوع «ضرورت توسعه مباحث مهدویت در حوزه و پاسخگویی به شبهات در این زمینه» که چهارشنبه شب در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و بیانات زیر را ایراد نمود:

در موضوع مهدویت در مدتی که مقرر شده است چند نکته ای را خدمت اساتید بزرگوار مطرح می کنم. نکته اول اینکه نام مبارک حضرت، محمد و کنیه ایشان ابوالقاسم است و هم نام حضرت رسول الله صلی الله و علیه و آله هستند. نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که در آثار و نصوص از بردن نام ایشان منع شده است. امام رضا علیه السلام فرمودند: «لا یری جسمه و لا یسمّی اسمه» نکته این است که آیا این منع بردن نام حضرت جنبه تعبدی دارد و الی یوم الظهور است و یا اینکه در زمان حضور حضرت چنین منعی به دلیل امنیتی وجود داشته است. در این مورد دو دیدگاه در متکلمین شیعه وجود دارد. یک دیدگاه برای علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه است که ایشان می فرماید این قضیه الی یوم الظهور تعبدی است. دیدگاه دوم برای محقق اربلی در کشف الغمه است که ایشان در آنجا می فرماید منع بردن نام حضرت جنبه امنیتی داشته است و به خاطر اینکه امنیت حضرت به خطر نیفتد نام و نشان حضرت در چند سالی که در بین مردم بودند منع شده است.

مطلب دوم در مورد شبهاتی است که در مورد سرداب مقدس که در سامرا قرار دارد از جانب نویسندگان اهل سنت وجود دارد. از جمله ابن خلدون می گوید که حضرت صاحب الزمان از آنجا غایب شده است و روزی نیز از آنجا ظهور خواهد کرد. حتی ایشان در کتاب خود به نام مقدمه ابن خلدون صفحه ۱۹۹، باب ۲۷ می گوید که شیعه اثنی عشریه فکر می کند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در آنجا غایب شده است و شیعیان شب های جمعه در آنجا منتظر ظهور حضرت از سرداب هستند. این قدر اطلاعات و آگاهی نویسندگان حتی نویسندگان پرتوان اهل سنت مثل ابن خلدون در رابطه با عقاید و معارف شیعه ضعیف است که محل سرداب را هم حله بیان می کند. ابن کثیر در نهایة البدایه باز این شبهه را به شیعه نسبت می دهد و بعد می گوید که این گمراهی و خذلان شیعه است و از جانب شیطان آمده است.

شیعه نه معتقد است که تولد حضرت در آنجا بوده است و نه غیبت حضرت در آنجا اتفاق افتاده و نه ظهور حضرت در آنجا خواهد بود. ظهور حضرت بر اساس نصوص از مکه آغاز خواهد شد. همه اینها بر اساس اطلاعات ضعیفی است که از شیعه دارند و هیچ کتاب کلامی شیعه از زمان شیخ مفید و شیخ طوسی و محدثین بزرگ ما صدوق و کلینی چنین مطلبی را در مورد شیعه مطرح نکرده اند. آنچه که در مورد سرداب مطرح است این است که سرداب محل تردد سه امام همام عسکریین و امام مهدی علیهم السلام بوده است و آنجا محل عبادت ایشان بوده است و سرداب به این لحاظ تقدس پیدا کرده است.

نکته دیگر در مورد شبهه ای است که در قیام حضرت مهدی علیه السلام، کشتار جمعی رخ می دهد و حتی خون تا رکاب حضرت بالا می آید و نود و نه درصد مردم در قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف کشته می شوند. چهره مهربان و ودود امام زمان را اینگونه خشن و جنگ طلب معرفی می کنند. این همان مسئولیتی است که امروز داعش و گروههای تروریستی به عهده گرفته اند. در رابطه با این شبهه مهم باید توجه داشت که حضرت مهدی علیه السلام احیاگر دین رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است. سیره حضرت سیره رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است..

من از حضرت آیت الله صافی به دلیل کتاب عمیقی که از ایشان در موضوع امام مهدی علیه السلام منتشر شده است که منتخب الاثر نام دارد تشکر می کنم./250/31/20

 

There is no massacre in the uprising of Hazrat Mahdi (as), it can even be said that not a single person is killed in the uprising

According to the correspondent of the information base of the periodic meeting of professors, Professor Habibollah Ahmadi in the plenary session of the periodic meeting of professors of higher levels and outside the seminary of Qom on “the need to develop Mahdism issues in the seminary and answer doubts in this field” on Wednesday night in The office of Grand Ayatollah Safi Golpayegani delivered a speech and made the following statements:

On the subject of Mahdism, I will make a few points in the service of the great masters during the prescribed period. The first point is that the blessed name of Hazrat, Muhammad and his nickname is Abu al-Qasim and they are also the name of Hazrat Rasoolullah, peace be upon him and his family. The point in this regard is that it is forbidden to mention his name in the works and texts. Imam Reza (pbuh) said: “There is no body and no name is the name.” There are two views on this in Shiite theologians. There is a view for Allama Majlisi Rezvan Allah Almighty that he says this issue is worship until the day of advent. The second point of view for the researcher of Arbali is in the discovery of sorrow, where he says that the prohibition of mentioning the name of the Imam had a security aspect, and in order not to endanger the security of the Imam, the name and emblem of the Imam were banned for several years.

The second is about the suspicions of Sunni writers about the holy crypt in Samarra. Ibn Khaldun, for example, says that Hazrat Sahib al-Zaman has disappeared from there and will one day appear from there. He even says in his book, Introduction to Ibn Khaldun, page 199, chapter 27, that the Twelver Shiites think that the Imam of the Time of Hastening, Farjah al-Sharif, has disappeared there, and that the Shiites there are waiting for the advent of the Imam on Friday nights. . The knowledge and awareness of writers, even powerful Sunni writers such as Ibn Khaldun, about Shiite beliefs and teachings is so weak that it also indicates the location of the crypt. Ibn Kathir, in the end of the beginning, attributes this doubt to the Shiites and then says that this is the misguidance and misguidance of the Shiites and it came from the devil.

The Shiites do not believe that the birth of the Prophet took place there, nor did the absence of the Prophet take place there, nor will the appearance of the Prophet take place there. The advent of the Prophet will begin from Mecca according to the texts. All this is based on the weak information they have about the Shiites, and no Shiite theological book from the time of Sheikh Mufid and Sheikh Tusi and our great narrators Sadiq and Klini have said such a thing about the Shiites. What is said about the crypt is that the crypt was the place of movement of the three Imams of Hammam Askari and Imam Mahdi (as), and it was the place of their worship, and the crypt is sacred in this respect.

Another point is about the suspicion that in the uprising of Hazrat Mahdi (pbuh), a massacre will take place and even blood will rise to the feet of Hazrat Mahdi (pbuh) and ninety-nine percent of the people will be killed in the uprising of Hazrat Mahdi (pbuh) Farjah Al-Sharif. The kind and wicked face of Imam al-Zaman is described as so violent and belligerent. This is the responsibility that ISIL and terrorist groups have taken on today. In connection with this important doubt, it should be noted that Hazrat Mahdi (pbuh) is the reviver of the religion of the Messenger of God (pbuh). The biography of Hazrat is the biography of the Messenger of God, peace and blessings of God be upon him.

I thank Ayatollah Safi for the profound book that has been published by him on the subject of Imam Mahdi (as) which is called Selected Works. / 250/31/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *